Episcopia Giurgiului
Prea Sfintitul Parinte Dr. AMBROZIE - Intaiul Episcop al Giurgiului
Episcopia Giurgiului
Catedrala episcopală cu hramul "Adormirea Maicii Domnului" din municipul Giurgiu
Protoierii - Episcopia Giurgiului
Mănăstiri - Episcopia Giurgiului
Seminar
Noutăţi - Episcopia Giurgiului
Judeţul Giurgiu
Legături creştin-ortodoxe
Legături creştin-ortodoxe
Legături creştin-ortodoxe
Legături creştin-ortodoxe
Contact Episcopia Giurgiului
Episcopul Administraţia Eparhială Catedrala Episcopală Protoierii Mănăstiri Invăţământ Teologic Noutăţi Giurgiu Opera Social Filantropică Activitate Culturală Muzeul Eparhial Legături Contact
           

 

Sectiune Media
Secţiune Media

 

Calendar Creştin-Ortodox
Calendarul Crestin Ortodox 2009

 

Sfanta Scriptura Biblia
Sfânta scriptură sau Biblia

 

Învăţătura
Învăţătura de credinţă creştină ortodoxă

 

Patriarhia Romana
Site-ul oficial al Patriarhiei Române

 

Untitled Document

SFÂNTA MARIA MAGDALENA

22.07.2017 | Vizualizari: 858


Sfânta Maria Magdalena sărbătorită pe 22 iulie, era din seminția lui Neftalim, din Magdala Galileei, un sat situat între orașele Capernaum și Tiberiada.



Maria Magdalena o desfrânată?



Evanghelistul Luca menționează că Hristos a tămăduit-o de șapte demoni. În Evanghelii nu se face nicio mențiune cu privire la ce fel de demoni o posedaseră. Unul din temeiurile pentru identificarea ei cu o desfrânată, a fost acela că Maria Magdalena preia imaginea Israelului infidel, descrisă de profeți ca o prostituată în privința relațiilor sale cu Dumnezeu.


Alt motiv pentru susținerea afirmației că Maria Magdalena a fost o desfrânată, cu care nu trebuie să fim de acord, sunt câteva fragmente gnostice în care ea este privită ca fiind amanta lui Hristos. În Evanghelia lui Filip, de exemplu, ea este descrisă ca însoțitoarea cea mai intimă a lui Iisus: „Însoțitoarea Mântuitorului e Maria Magdalena. Hristos a iubit-o mai mult decât pe toți ucenicii Săi și obișnuia adesea să o sarute pe gură".


Din diverse texte apocrife, fără legătură cu Sfânta Scriptura, reiese că ea a fost logodită cu Sfântul Ioan Evanghelistul, însă pentru că acesta a lăsat-o pentru a-L urma pe Hristos, Maria Magdalena a devenit prostituată: „Fugind de aici la Ierusalim, fără să-i pese de nașterea ei și uitând de legea lui Dumnezeu, s-a făcut o prostituată vulgară și după ce de bunăvoie a făcut un bordel al destrăbălării, s-a facut pe drept cuvânt un templu al demonilor, fiindcă șapte diavoli au intrat deodată în ea și o chinuiau neîncetat cu dorințe spurcate".



Maria Magdalena în Evanghelii



În Sfintele Evanghelii (Luca 8,2 si Marcu 16,9), Maria Magdalena este prezentată ca fiind „o femeie din care s-au scos șapte demoni", dar și cea dintâi care a adus vestea învierii lui Iisus apostolilor (Ioan 19, 25; 20, 1-19).



Maria Magdalena confundată cu alte femei



A fost confundată cu una din cele trei femei care au uns cu mir pe Mântuitorul. Două sunt numite păcătoase, cea de la evangheliștii Luca și Marcu, pe când cea de la evanghelistul Ioan este Maria, sora lui Lazăr.


Evanghelistul Luca vorbește de o femeie păcătoasă care „a început să ude cu lacrimi picioarele Lui, cu părul capului ei le ștergea și ungea cu mir picioarele Lui" (Luca 7, 36-50).


Evanghelistul Marcu vorbește și el de o femeie păcătoasa, dar care toarnă mir de mare preț doar pe capul lui Iisus și nu pe picioarele Acestuia (Mc. 14,3), în vreme ce Evanghelistul Ioan vorbește de o femeie care unge numai picioarele Domnului, cu șase zile înainte de Paști (Ioan 12, 13).


Nu avem nici un motiv să vedem în femeia păcătoasă (desfrânată) pe Maria Magdalena, tinând seama că în Tradiția bisericească, în imnologia cultică sau în scrierile Sfinților Evangheliști, nu se vorbește de Maria decât că a fost izbăvita de șapte demoni.


Cea de-a treia femeie a fost văzută ca fiind Maria din Betania, sora Martei, identificată fără temei scripturistic cu Maria din Magdala.



Maria Magdalena prezentă la Răstignirea Mântuitorului





Maria Magdalena este prezentă la procesul lui Hristos, pe drumul Crucii și în momentul răstignirii Mântuitorului. Potrivit relatării Sfântului Evanghelist Matei, ea a fost prezentă și la punerea Domnului în mormânt. După ce mormântul a fost pecetluit, femeile mironosițe s-au întors în cetate, însă numai Maria Magdalena și Fecioara Maria au rămas lângă mormânt până seara târziu. Au fost nevoite să plece pentru că era vineri și Legea mozaică poruncea ca în ziua sâmbetei să se odihnească.



Maria Magdalena, „apostol al Apostolilor"


Din Evanghelii aflăm că în prima zi a săptămânii, duminica, femeile mironoșite au venit cu miresme la mormântul lui Hristos, cu care aveau de gând să ungă, după obicei, trupul lui Iisus. Se pare că Maria Magdalena, venită cu celelalte femei, ajunge prima la mormânt și uimită de vederea pietrei ridicate și a mormântului gol, nu le mai așteaptă pe celelalte femei și aleargă să le vestească apostolilor cele petrecute. Ea nu mai vede îngerul, care le întâmpină pe celelalte femei și nici nu-i asculta mesajul - că Hristos a înviat. La mormânt ajung și Ioan și Petru. Maria Magdalena, care îi urmase pe cei doi ucenici, nu pleacă de la mormânt, rămâne aici să plângă. Gândul ei era ca trupul lui Iisus fusese furat. Pe când plângea, potrivit Scripturii, i se arată doi îngeri. După puțin timp, i se arată și Hristos, pe care Îl aseamănă pentru început cu un grădinar, căruia îi cere să-i vestească unde a fost pus Hristos. După ce are loc recunoașterea lui Hristos, primește misiunea să meargă și să vestească ucenicilor: „Mergi la frații Mei și le spune: Mă voi sui la Tatăl Meu și Tatăl vostru".



Maria Magdalena propovăduiește în Biserica primară



Potrivit Tradiției, Maria Magdalena va fi prezentă în Fenicia, Egipt, Siria și Roma, pentru a propovădui învățătura lui Hristos. Se vorbește și de faptul că l-a tămăduit pe împăratul Tiberiu (14-37 d.Hr.), care avea un ochi bolnav.


A fost înmormântată într-o peșteră din Efes, loc ce va deveni locaș de tămăduire pentru multe neputințe. În anul 899, împăratul Leon al VI-lea Filosoful a poruncit ca moaștele Sfintei Maria Magdalena să fie mutate la Constantinopol, pentru a fi așezate în Mănăstirea „Sfântul Lazar".


Racla cu mâna stângă a Sfintei Maria Magdalena este prezentă la Mănăstirea „Simonos Petra" din Sfântul Munte Athos.



Sursa: CREȘTINORTODOX.RO


http://www.crestinortodox.ro/sfinti/sfanta-maria-magdalena-96381.html





Site realizat şi administrat de Gloria Grup - Consultanta in Sisteme de Management | Finantari Nerambursabile | Solutii IT & Imagine
Episcopul | Administraţia Eparhială | Catedrala Episcopală | Protoierii | Mănăstiri | Invăţământ Teologic | Noutăţi | Giurgiu | Opera Social Filantropică | Activitate Culturală | Muzeul Eparhial | Legături | Contact | Prima pagină
  Nr. vizitatori: 652,
Copyright Episcopia Giurgiului - Biserica Ortodoxă Română